Assalamualaikum n hope everyone having a cool holiday this CNY :)

Many things have happen to me these past 3 months..but it is settled one by one. Will tell u the stories when i get the time (n mood :P)

Tq for dropping by,readers! -2 February

Monday, January 26

Oh hati ni..jgnla cemburu~

knp kan...
kite boleh cemburu.
pdhl org y kite cemburu tu y kite sayang.

knp kan...
kalo hati dah mule cemburu,
kdg2 ade rase marah,
pdhl y kite cemburu tu tak bersalah.

knp kan..
bile dah cemburu,
rase susah nk tepis perasaan tu,
pdhl perasaan tu menghilangkan mood sendiri.

ish3...
camner nk setelkn ni?

........................................................................


Rasulullah s.a.w. ada bersabda:

“Di antara kecemburuan itu ada yang disukai Allah dan ada yang dibenci Allah.
Adapun yang disukai Allah ialah cemburu yang berisi keraguan (y disusuli usul periksa),
sedangkan yang dibenci Allah ialah cemburu yang tiada ragu-ragu lagi (cemburu buta).”


"Tiada kehasadan yang dibolehkan melainkan dalam dua macam perkara, iaitu:
seseorang yang dikurniakn oleh Allah akan harta,
kemudian ia mempergunakannya dan menafkahkannya
untuk apa-apa yang hak dan kebenaran,
dan seseorang yang dikurnia oleh Allah akan ilmu pengetahuan,
kemudian ia memberikan keputusan dengan ilmunya itu antara dua orang atau dua golongan yang berselisih serta mengajarkannya pula."

11 lovely comment:

colour said...

cemburu kat spe ni mar??
hik2.

NajaTikaH said...

cemburu x salah.
bukan salah org yg mencemburui n bkn salah org yg dicemburui.

yg pling pnting rasa percaya trhadap org yg berkenaan.

kak dee said...

ehem2.adekah smlm...

Mardhiah said...

yaya:
cemburu pade y dicemburu
lalalaa~~~

tikah:
yup2..
ku percaye same mereke.
rase cemburu ingin ku tepis tp kdg2 terbit.
takmau la hal ni rosakkan relationship.

hohooo~

kak dee:
honestly,yes.
bkn kali pertame ku rase begini.
masih memikirkn camner nk halang dr terase camni lg.

masih gagal menemui solution..

ish3..

kak dee said...

xpe,lame2 nnt ok la tuu
aku phm.huk3 *bernada matang*

hajar DK said...

owh.. cemburu pasal ape ni?
ape yg semalam?
kak dee esok malam aku dtg bilik hg korek cerita.. huhu..

tapi cemburu ni bese ar.. lebih2 lagi kalau org tu kite sayang.. makin menjadi2 cemburu die.. huhu..
boleh buat topik halaqah ni... huhuhu...

Mardhiah said...

cet.
baik hg dtg bilik ak jer tny aku sendiri.
versi aku n versi nad mgkn berbeze :P

hg citela topik ni kt halaqah.
ku sgt2 menghargai kalo ko bt gitu tau
hiiiiiiii~~

xarmryoma said...

cemburu? biasa la tuu..cemburu tanda sayang....kalo ko xcemburu pada orng yang ko sayang..maknanya, ko xsayang dia or just pura2 synn..got it? hehehe...emosi semula jadi manusia..

Mardhiah said...

cemburu tnda sayang..
wah2
i like that sentence
(aduyai...kantoi lak kt org tu y ak syg dier..ish3)

yeaah..mgkn juge.
tq zamri~
^_^

kak dee said...

aku ke pihak yg satu lagi?
haaaa ;D

Mardhiah said...

wek~

tak mau jawab!

Post a Comment