Assalamualaikum n hope everyone having a cool holiday this CNY :)

Many things have happen to me these past 3 months..but it is settled one by one. Will tell u the stories when i get the time (n mood :P)

Tq for dropping by,readers! -2 February

Friday, February 11

Topic of The Week ;)

My favorite quotes from other's posts this week :D

"Jika engkau menghadapi dunia dengan jiwa yang lapang, engkau akan memperoleh banyak kegembiraan yang semakin lama semakin bertambah, semakin luas, serta duka yang makin mengecil dan menyempit. Engkau harus tahu bahawa bila duniamu terasa sempit sebenarnya jiwamulah yang sempit, bukan dunianya.

Boy: Hey what happened to you? You seem worried today.Do you need any help?
Girl: No thanks! I'm good Alhumdulillah. I'm just thinking of my aakhirah.(hereafter)
A post how sisters to avoid brothers from hamid's blog

kesalahan dan kesilapan boleh berlaku - ada ampun, maaf dan taubat di situ. Namun mukmin sebenar tidak akan jatuh dalam lubang yang sama dua kali. Cukup hanya sekali… pertama, kerana kejahilan. Maka belajarlah. Kalau kedua, itu kerana kedegilan. Hubaya-hubaya, kekadang harga yang ditagih untuk ‘membetulkannya’ terlalu pedih dan menyakitkan.

Belajarlah melakukan yang benar dan betul buat pertama kali. Itu yang terbaik. Tetapi jika tidak, cubalah membetulkannya buat kali kedua, ketiga dan seterusnya. Jangan jemu untuk cuba melakukan yang terbaik, kerana kata bijak pandai: Kebaikan itu perlu dimulakan berkali-kali!

[post 'tentang jodoh' from Ust. Pahrol Mohd Juoi's blog]


You should read them :)

Neway, been having headaches like almost everyday this week..probably because of the weather. Or overwork daily routines. Even my friends also are having coughs and falling sick for days..I hope I still can move around..

p/s : take care of ur health. Drink a lot of water. Stay out of the sun. And read this about 'how to stay healthy' that i wrote awhile back ;)

pp/s : pray for me that i dun fall sick.

0 lovely comment:

Post a Comment